اوّاب

دست نوشته های طلبه ای که فرزند انقلاب اسلامی است

دست نوشته های طلبه ای که فرزند انقلاب اسلامی است

اوّاب

:. چیزی که به راحتی به دست نمی آید را
باید به سختی به دست آورد .:

طبقه بندی موضوعی
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، پیرامون خدمات متقابل حوزه­ های علمیه و نظام جمهوری اسلامی ایران، پشتیبانی نظری و علمی نظام در عرصه­های اجرائی بر عهده حوزه­های علمیه است. این مهم جز با وجود ساختارهایی منسجم و کارآمد به منظور تمرکز بر این وظیفه میسر نیست. از سویی استفاده از خدمات اتاق­های فکر از مناسب­ترین راهکارهای متداول در این عرصه است. کانون اندیشه حوزه علمیه مشکوة یک اتاق فکر نظام­مند و دارای مناسبات حل علمی مسائل واقعی نظام، بر اساس مبانی اسلامی است.

متن طرح اولیه تشکیل این کانون جهت اطلاع دوستان، بهرمندی از نظر ایشان همچنین دعوت جهت مشارکت فکری و عملی بر این تارنما قرار گرفته.

به نظر می رسد راه برون رفت از فضای پاسخگو نبودن حوزه های علمیه نسبت به مسائلی از نظام که مرجع و ملجاء اصلی پاسخگویی به این مسائل تنها حوزه ها هستند، ایجاد ساختارهای ضروری در فضای طلبگی است. ساختارهایی مانند اتاق های فکر تخصصی و مسئله محور که البته با تقسیم کار بین اساتید و طلاب و با رویکر تشکیلاتی، تحققشان دور از دسترس نیست.

امید است خداوند ما را در امتثال این وظیفه شرعی، تاریخی و صنفی یاری نماید به برکت صلوات بر اشرف انبیاء محمد المصطفی(ص) و خاندان مطهر ایشان(ع).

 

متن طرح تشکیل کانون اندیشه مشکوة

(مشتمل بر اتاق­های فکر پژوهشی ـ عملیاتی مسئله محور طلاب)


پاورپوینت طرح تشکیل کانون اندیشه مشکوة


نمودار ارتباط ارکان و فرایند کار کانون اندیشه مشکوة

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی